Challenger MT800E sorozat

Mobil-Trac TM járószerkezet

Az egyszerű, soros, teljesen kompakt kialakítás végtelen sok beállítást tesz lehetővé a heveder meglazítása nélkül. A karbantartást nem igénylő tandem járókerekek a gép súlyát a heveder teljes hosszán elosztják. Minél nagyobb a heveder feszessége, annál egyenletesebben oszlik el a terhelés.

 

Az Opti-RideTM felfüggesztés minden, a traktort érő ütődést, valamint keréknyom és barázda okozta rázkódást elnyel. A korszerű gumi-/szövetrugók elnyelik a gépkezelőre irányuló rázkódást, mivel függetlenítik a keresztrudat a traktor alvázától. A robusztus keresztrúd révén a bal és jobb alvázrész egymástól függetlenül mozdulhat le- és felfelé

 

Az MT800E esetén nyolc tandem járókerék az egyenletes haladást biztosítja. A teljes alváz áthidalja a talajon kialakult akadályokat, míg a járókerekek a talaj felszínéhez igazodva ellensúlyozzák az

egyenetlen felület hatását.

Motor, Sebességváltó

Míg a MT800C sorozatban C15 Caterpillar motorok szolgálnak erőforrásul, addig az új MT800E széria mind a négy tagja a legújabb fejlesztésű 12 hengeres AGCO Power TM AP-168-4 típusú, 16,8 literes lökettérfogatú, SCR rendszerű diesel motorral készül. Az új motorok a legszigorúbb Stag IV/Tier IV emissziós előírásokat is teljesítik.

 

Ezek a motorok minden körülmények között maximális vonóerőt adnak le, ugyanakkor akár10 százalékkal kevesebb üzemanyagot használnak fel, és kategóriájukban a legnagyobb nyomatékot biztosítják az MT800E számára. A megbízhatóság, a tartósság és a minőség a Challenger MT800E sorozatába épített sebességváltó alaptulajdonsága - valójában ez az iparág egyetlen olyan sebességváltója, amelyet kifejezetten gumihevederes mezőgazdasági traktorokhoz terveztek.

 

A Challenger 16F/4R elektronikus vezérlésű sebességváltója kiemelkedően rugalmas, és számos váltási módot kínál, többek között a Power Management teljesítményvezérlés funkcióval irányított, automata sebességváltást is. A Challenger rendkívül hatékony, terhelés alatt kapcsolható (Powershift) sebességváltója révén a gépkezelő a tengelykapcsoló használata nélkül a teljes áttételi tartományban mozoghat.

A sebességegyeztető funkció segítségével a sebességváltó folyamatosan ellenőrzi a haladási sebességet, és 40 km/h-ig automatikusan kiválasztja a megfelelő fokozatot. A differenciál-kormányrendszer mindkét hevedert folyamatosan hajtja kanyarodás közben, az ellenirányú forgathatóság pedig egyszerűvé teszi a szűk helyen való kormányzást.

 

Hidraulikus munkagép függesztés

A Challenger MT800E sorozatú függesztők a traktor integrált részét képezik, nem pedig azok kiegészítő elemeként vannak jelen. Az alapos vizsgálatokat követően az egyensúllyal és a teherszállítással kapcsolatos követelményeket teljes mértékben figyelembe vették a traktor tervezése során. Ennek eredménye az a 3 pontos függesztő, amely a hatékonyságot a maximális teherbírás és emelőmagasság, valamint az intelligens vezérlés biztosításával növeli.

 

Az egyes termékcsaládok alapfelszereltségéhez tartozó 3 pontos függesztő, kategóriáján belül hatalmas teherbírással rendelkezik: max. 13.000 kg az MT800E esetén. Ez a masszív, tartós függesztő a legnagyobb teherbírást a munkaeszköz tömegközéppontján fejti ki, azaz ott, ahol arra a legnagyobb szükség van. A hosszabb, hibamentes működés érdekében fordított munkahengerek biztosítják a tiszta és hulladékmentes működtetést. Nagy teljesítményű, gyors működésű csatlakozó biztosítja a munkaeszközök gyors csatlakoztatását. Valamennyi hidraulikus funkció az egyedülálló, megemelt olajtartályból (Elevated Oil Reservoir, EOR) származó hidraulikus folyadékot használja, amely a traktor sebességváltóján és hátsó tengelyházán belül található, és amely biztosítja, hogy az olaj mindig nyomás alatt legyen. Ezen kívül az MT800E traktorhoz kormányozható, 3 pontos függesztő is választható, amely akár 60 százalékkal is csökkentheti a fordulókör sugarát. Az MT800E traktorok teljeskörű terhelést szolgáló, hidraulikusan vezérelt vonórúddal és vázkeretsúlyokkal is kérhetők.

 

Vezetőfülke

A magát kényelemben érző gépkezelő nyugodt és boldog – és a legújabb generációs TMC (Tractor Management Centre) traktorvezérlő központ révén hatékonyabb is. A rendszer szívében található TMC Display kijelző olyan hét colos (178 mm-es), színes képernyő, amelyet a jobb oldali kartámaszelejére szereltek fel, és amelyet mindenkor az optimális nézetre lehet állítani.

A TMC Display kijelző mindenkor a traktor teljesítményvezérlő beállításait és üzemeltetési funkcióit helyezi a középpontba.

 

A kényelem alapja a Comfort ülés, amely maga is többet kínál, mint néhány úgynevezett Deluxe ülés. A gépkezelők értékelni fogják a Surround-Flow légkondicionáló rendszert, a fülke szellőzőrendszere által biztosított tökéletesebb légáramlást is, valamint az egyszerű beszállást és a kiváló kilátást.

 

A Nightbreaker™ HID-lámpákat extraként lehet megvásárolni.

Ebben az esetben két oldalra néző halogén lámpát szerelnek fel a motorháztetőre, és a hat hátrafelé néző lámpa közül kettőt HID-lámpára cserélnek le. Ha dupla Nightbreaker világítást választ, akkor az előre néző halogén lámpákat is HID-lámpákra cserélik.

 

Navigáció

A Challenger extraként rendelkezésre álló, automatikus kormányrendszere az átfedések és hibák

csökkentésével jelentősen javítja a munka hatékonyságát. Nagyobb üzemsebesség, kevesebb fáradság, alacsonyabb üzemeltetési költségek – és ez csak néhány a Challenger műholdas navigációs rendszere által kínált előnyökből. A GPS-technológia segítségével a Topcon-rendszer biztosítja, hogy a traktor párhuzamos sávokon haladjon, sőt, még a kormányzást is korrigálja.

 

Az "E" sorozatot fel lehet szerelni az AGCOMMAND flottakezelő rendszerrel, amely hasonló technológia alkalmazásával állapítja meg a járművek pontos helyzetét, az üzemeltetés módját, az üzemanyag-fogyasztás mértékét, az egyes járművek által lefedett területet, a közelgő karbantartási időpontokat, továbbá hibákra vonatkozó jelzést is ad.

A Challenger MT800E sorozatú traktorokba gyárilag beépítik azokat a vezetékeket, amelyek révén az AutoGuide kormány- és az AGCOMMAND flottakezelő rendszert egyszerűen fel lehet szerelni.

HírlevélFacebook