Mobil-Trac rendszer

Az MTS (Mobil-TracTM System) a Challenger legújabb fejlesztéseként a hevederes rendszerek technológiájának minden fejlesztését magába foglalja. A hevederes rendszerek egyszerű elvre épülnek: a cél, hogy a gumi a tolóerő és a flotálás biztosítása érdekében a lehető legnagyobb felületen érintkezzen a talajjal.

A masszív, egybeépített kialakítású MTS járószerkezetben a gumihevedereket nem lánckerekek vagy fogastárcsák, hanem a súrlódás hajtja. A hevederrendszer hajtását a hátsó hajtókerék adja, amelynek megnövelt mérete nagyobb érintkezési felületet biztosít a kerék és a hevederfelület között, így a kerék nehezebben csúszik meg a hevederben. Az első, szabadonfutó kerék a hevederfelületnek feszülve, azt előre tolva biztosítja a heveder feszességét. Egy hidraulikus munkahenger és nyomástároló előrefelé tolja az első, szabadonfutó kereket, és ezzel közel 222 kN feszítőerőt hoz létre a hevederben.

Az MTS egyedi felfüggesztőrendszerének köszönhetően a hevedercsoportok egymástól függetlenül mozoghatnak, így képesek követni a talaj felületét. A félig felfüggesztett középső kerekek biztosítják, hogy a hevederfelület lehető legnagyobb része egyenetlen felületeken is érintkezzen a talajjal.

Minden MTS járószerkezeti blokk független, önálló egységet képez, ezáltal szétszerelés, illetve a hevederek meglazítása nélkül állíthatók vagy leszerelhetők a traktorról. A nyomtávbeállításokhoz elég egy egyszerű beállító szerszám, a hevedernyomtáv pedig a tengelyhossz korlátain belül tetszőlegesen beállítható, így szinte minden gazdálkodási alkalmazásnak megfelel.

Az MTS váz egybeépített kialakítású annak érdekében, hogy a szerkezet egyszerű és egyben erős legyen. A masszív, acélöntvény váz a hátsó tengelytől az első szabadonfutóig keskeny, akadályt nem képező kialakítású, és képes felvenni a járószerkezet terhelésének nagy részét. Ez azt jelenti, hogy se a hajtásláncra, se a véglehajtásra nem jut teher. A traktor karosszériájából semmilyen, a görgőváz rögzítésére szolgáló támszerkezet vagy csatlakozó konzol nem áll ki oldalirányban. A járószerkezet váza mindössze két helyen csatlakozik a traktorhoz: az első keresztrúdnál és a hátsó agynál.

Az MTS egy teljes mértékben önálló rendszer, amely egyszerű fejlesztést és működést tesz lehetővé. A teljes hevedercsoport elmozdítható ki- és befelé a rúdtengelyen, illetve az egész egység leszerelhető a traktorról anélkül, hogy szét kellene szerelni, vagy akár csak meglazítani a hevedert. A szabadonfutó, a hajtó- és középső kerekek, valamint a feszítőrendszer mind a görgővázhoz csatlakoznak, ezáltal kevesebb a mozgó alkatrész a rugalmas felfüggesztésben.

HírlevélFacebook