Great Plains SIMBA Centurion CDA 600 vetőgép

 

Great Plains SIMBA Centurion CDA 600 vetőgép

 

A Simba mezőgazdasági gépgyár korábban már gyártott és értékesített gabona vetőgépeket, viszont az elmúlt néhány évben a neves gyár termékkínálatából már hiányzott ez a termékkör. A Great Plains holding két éve vásárolta meg az angliai Simba gyárat, és azóta igen jelentős fejlesztéseket hajtott végre a gyártósoron, minőség biztosítási részlegen , értékesítési és gyártmány fejlesztési osztályokon. Mivel a Great Plains világviszonylatban vezető vetőgép gyártó, viszont az Amerikában gyártott vetőgépei az európai szabványoknak és előírásoknak nem mindenben feleltek meg, ezért a Simba házán belül vetőgép fejlesztését határoztak el 2010-ben. Az európai farmerek igényének felmérése, a tervek megszületése után prototípusok gyártása, azok kipróbálása, tesztelése következett be 2010-2011 során. 2012 nyarán kerül széria gyártásra a vetőgép, mely neve Centurion . Első ránézésre a Centurion felépítésében jól ismert, neves vetőgép márkák típusai köszönnek vissza viszont a szépség és tudás mindig a részletekben rejlik!

A konkurens gépek felépítéséhez hasonlóan:

- nagy vetőmag tartályt gördülő ponyvával

- kettő sor csipkés tárcsa sor

- offset elrendezésű sávos tömörítő kerekek

- kelés előtti nyomjelző

MIK EZEK A PLUSZ TULAJDONSÁGOK AMIK A LEGJOBB VETŐGÉPEK ELÉ EMELIK A CENTURIONT A SORBAN?
A kelés egyenletessége és a növények fejlődése szempontjáról az egész táblán belüli egyenletes vetési mélység és pontosság az egyik legfontosabb. Ennek érdekében:

- A gép tömege mindig egyenletesen oszlik meg a szárnyak és a vető kocsik között, köszönhetően az egyedi Great Plains Simba felfüggesztésnek

- A két tárcsa sor munka mélysége hidraulikusan állítható

- A simító egység munka mélysége szintén hidraulikusan állítható

- A széles és nagy átmérőjű abroncsokkal szerelt, eltolt elrendezésű egyengető és elő tömörítő kerekek mögött kerekenként 4 vetőegység található, melyek mindig az egyengetett és már tömörített talajrészen futnak. Más gépeknél sokszor a kerekek mögött és a kerekek között is találhatók vető kocsik, ekkor nem tud a vetés egyenletes lenni.

A vető kocsit az amerikai Great Plains gyártja - túlzás nélkül nevezhetjük a világ egyik legjobb vető egységének. A vető kocsi csoroszlya nyomását a vetőgép terminálján keresztül állíthatjuk be, hidraulikus munkahengerek feszítenek rá a főváz-vető kocsik kapcsolatra. A maximális csoroszlyanyomás 120 kg.

A dupla tárcsás csoroszlya rugós ráfeszítésű, egyenletes vetési mélységet tart. A vetési mélység átállítása után a csoroszlya nyomás nem változik. A fém ejtő cső végén kettős gumi lap között érkezik meg a mag a talajra, így kíméletesen, elsodródás nélkül és pontosan jutnak a csoroszlya barázda fenekére.
A talaj állapotától függően száraz és nedves talajra könnyen cserélhető tömörítő-lezáró kerekek. A barázda zárás és a gép utáni felszín mindig tökéletes.

A talaj és mag kapcsolata ideális a gyors keléshez. Ez a felszín eróziónak és deflációnak ellenáll, a csapadék beszivárgása a talajba gyorsan megtörténik, viszont a víz evaporációja minimális, nem alakul ki felcserepese-dett réteg a magok felett. A bakhátak gyorsabban felmelegednek mint a teljesen sima felszín, így segítve a gyorsabb kelést

Az eredmény bármilyen körülmény között egyenletes növényállomány.

A gép 12,5 vagy 16 cm-es sortávval rendelhető, a magtartály 4100 liter űrtartalmú (2,7x1 m). A 6 méter munkaszélességű gép 7700 kg üres öntömeggel rendelkezik. Teljes ISOBUS vezérléssel, saját elektronikusan vezérelt hidraulika szelepblokkján keresztül a funkcióit a nagy méretű, könnyen kezelhető Müller monitoron keresztül állíthatjuk be és akár automatizálhatjuk is.

A jól átgondolt tervezésnek köszönhetően egységei jól hozzáférhetőek, könnyen szerelhetőek. A kerekei egyesével könnyen kiszerelhetőek defekt esetén.

0,5 kg-tól akár 500 kg/ha kijuttatható magmennyiség a legnagyobb pontosság mellett. Vethető magok: máktól a babig. A karbantartási állásban a vető kocsik kb. l m-re felemelhetőek a talajtól a könnyű karbantartás érdekében. Vonóerő igény a feltételek függvényében 220-tól 350 LE-ig terjed.

HírlevélFacebook